מה חשוב לא לשכוח בטיולי החגים? רשימת חובה לכל משפחה

מה לא לשכוח לטיול בטבע
מה לא לשכוח לטיול בטבע
תאריך פרסום - ספטמבר 28, 2024
שתפו חברים במדיה חברתית או בהודעה

כשהחגים מגיעים, זה הזמן להתרגש ולצאת לטיולים משפחתיים בטבע. אין כמו לשוטט בטבע, לנשום את האוויר הנעים וליהנות מהזמן עם האנשים הכי חשובים לנו. אבל כדי שהטיול יהיה מושלם, יש כמה דברים שצריך לזכור -ובדיוק בשביל זה הכנתי לכם רשימה מפורטת.

Img 20201031 061232

למשפחות עם תינוקות – הדברים שחייבים לזכור:

הורים לתינוקות יודעים עד כמה זה חשוב לארוז את הדברים הנכונים. אחד הדברים שהכי מבאסים הוא לשכוח חיתולים, מגבונים, תמ”ל ומוצצים. אני זוכרת את הפעם ששכחתי מוצץ, זה היה סיוט! בכל טיול עם תינוק, חובה להביא חיתולים במידה מספקת, כי ברגע שצורך כזה עולה, לא תצטרכו להלחץ למצוא חנות קרובה. גם בקבוקי מים ושקיות זבל לשאריות יכולים לשדרג את החוויה ולהפוך את הטיול לנעים יותר. אני ממליצה תמיד להביא בגדי החלפה, כי אף אחד לא רוצה להתמודד עם הפתעות לא צפויות בטבע ולישון עם בגדים מלוכלכים ומסריחים בקמפינג ואיכשהו הילדים שלנו מתלכלכים בשנייה.

ערכת עזרה ראשונה – לא לשכוח:

אני תמיד ממליצה על ערכת עזרה ראשונה. כשאתם בטבע, אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה. אם נחתכים או מקבלים מכה, חשוב שתהיה לכם גישה לפלסטרים, תחבושות ומעט חומר חיטוי. אני גם מוסיפה תמיד קצת אלוורה – היא מצוינת למקרים של כוויות קלות או גירויים בעור, ואפשר להשתמש בה גם למזג האוויר היבש. עוד פריטי חובה הם קוצץ ציפורניים ופינצטה שהיא קריטית לכל מיני קוצים שנכנסים לגוף.

מים, חטיפים, וספרים לדרך:

למי לא מתחשק להיכנס למכונית או לאוטובוס עם כוס מים ומגוון חטיפים? זה לא רק עוזר להעביר את הזמן, אלא גם עושה טוב על הלב ועל מצב הרוח. חשוב לשמור על הילדים מרוכזים ונמרצים, ולכן כדאי להכין מראש חטיפים בריאים ומזינים וגם פינוקים כיפיים. אני ממליצה להביא פירות כמו תפוחים, בננות ואבטיח –מתוק ומוסיף את האנרגיה שצריך. בנוסף, אל תשכחו להביא ספרים! אני תמיד ממליצה להביא ספרי קומיקס לילדים וגם כמה ספרים למבוגרים – זה הזמן שלנו להתפנק וליהנות מהשקט בין כל הסידורים של הטיול.

קופסת ירקות חתוכים – הפתרון המושלם:

לפני כל טיול אני מכינה קופסת ירקות חתוכים – מלפפון, גזר וגמבה. היתרון שלהם שזה כמעט ולא מלכלך! (לעומת השפריצים של העגבניות) ברגע שהם יושבים ואומרים “אני רעב”, אני שולפת להם את הקופסה והם פשוט מנשנשים. הירקות הללו הם גם בריאים וגם קלים לאכילה, מה שמסייע להם להרגיש טוב בטיול. בנוסף, אפשר להכין להם כריכים טעימים לפי מה שהם אוהבים, כמו כריכי חביתה, גבינה צהובה או פסטרמה. אני אוהבת לדרך לארגן גם פירות יבשים לנשנוש כמו אגוזים וצימוקים, זה פינוק ממש מוצלח בדרכים.

פירות רעננים ושמירה על קור:

אני לא שוכחת להביא תפוחים, ענבים ואבטיח – פירות קיץ מושלמים! כדי לשמור עליהם קרירים, אני שמה את הכל בצידנית. השימוש בצידנית לא רק שומר על הפירות טריים, אלא גם מוסיף להם טעם מתוק ונעים. פירות רעננים יכולים להפוך את הארוחה לשמחה ומזינה, ובייחוד כשהילדים מתעייפים.  אגב פירות ואוכל, לא לשכוח קופסאות שימורים שסוגרות פינה, סכו”ם רב פעמי, צלחות, כוסות וקערות שתוכלו להכין ארוחת ערב עם כל הכלים שצריך.

בגדי ים ומגבות – ליתר ביטחון:

גם אם אתם מתכננים טיול ביער ולא בחוף הים, כדאי להביא בגדי ים ומגבות. אתם אף פעם לא יודעים מה יקרה – אולי תגלו בריכה טבעית או מעיין קרוב? התכוננות מראש תאפשר לכם ליהנות מהמים בכל הזדמנות, גם אם היא לא הייתה מתוכננת.

מטענים ובטריות – לשמור על כולם מחוברים:

בימינו, כשכל אחד מחובר לטכנולוגיה, אל תשכחו מטענים ובטריות. זה ממש חשוב לשמור על כולם מחוברים ולהיות מסוגלים לתעד את הרגעים המיוחדים. בין אם זה לשיחה עם חברים או לתמונות מהטיול, או חס וחלילה ליצור קשר דחוף עם המשפחה, חשוב שיהיה לכם את כל הציוד הדרוש. אל תשכחו גם מטענים ניידים ליתר בטחון.

עצירות עם גני שעשועים – שחרור אנרגיה:

זה כל כך חשוב לתכנן עצירות במקומות עם גני שעשועים (או להיות ספונטנים ולעצור בגני שעשועים מפתיעים בדרך). זה לא רק טוב לילדים, אלא גם לכם – זה נותן לכם כמה רגעים של שקט בזמן שהילדים משחררים אנרגיה. עצירות כאלה עוזרות גם לכם להתאושש, ומשפרות את מצב הרוח של כולם בטיול.

צעצועים קלילים וספרים לדרך:

הצעצועים הקטנים האלה, כמו קלפים או גיבורי פלסטיק, הם טריקים מושלמים להרגיע ולשמח את הילדים. אני אישית ממליצה להביא ספרי קומיקס, הילדים שלי מתים עליהם. כשיש להם משהו לשחק איתו, הם יהיו הרבה יותר רגועים ויהיה לכם יותר קל ליהנות מהטיול.

ציוד ללילה וקמפינג – פנסים, עששיות, מחצלת ו… ערסל:

לא משנה אם אתם עושים קמפינג או סיור לילי, פנס או עששית הם בגדר חובה. אני ממליצה להביא עששית (כמו העששית המהממת שלי שנשארה מזכרת מהטיול) או נורות LED כדי להבליט את האוהל ולהפוך אותו לאוהל הכי מדליק בסביבה. זהירות, זה יכול למשוך הרבה ילדים לבקר ולקפוץ באוהל – לא בטוח שזה מה שרציתם! ובשביל להוסיף לאווירה, אם יש לכם גיטרה, זה הזמן להוציא אותה ולנגן שירים קלאסיים ליד המדורה. אין כמו מוזיקה טובה כדי לחבר את כולם! מחצלת זה תמיד כדאי וערסל זה מושלם לכם ולילדים אם יש עצים ממש סמוך לאוהל, לא תאמינו כמה זמן הילדים יכולים לבלות בערסל.

תמונה של Whatsapp‏ 2024 07 15 בשעה 07.40.28 C4fd2256

כובעים, קרם הגנה ואלתוש – הגנה מהשמש ומהחרקים:

כובעים, קרם הגנה ואלתוש הם פריטים שלא כדאי לשכוח. אני תמיד מקפידה להביא את הכל, במיוחד כשמדובר בילדים שלי. הגנה מפני השמש חשובה במיוחד בטבע, כי אנחנו לא רוצים לחזור מהחג עם קילופים בעור ועור שורף מכאבים.

למבוגרים – רגעי השקט שלכם:

בזמן שהילדים נרדמים, זה הזמן שלכם ליהנות. קחו איתכם שוקולד טוב,בירות, יין ליקר, פיצוחים ובכלל מה שעושה לכם טוב – זו הדרך המושלמת לשדרג את החוויה. ואם החברים יכולים להביא עוגה או מאפה, זה יהיה תוספת נהדרת. זה הזמן לחזק את הקשרים וליהנות מזמן איכות עם החברים. זה הזמן הכי כייפי לצחוק על העולם ולהנות מהשקט והכוכבים.

פלייליסט משפחתי – כולם צריכים להנות:

אני ממליצה מאוד על הכנת פלייליסט משפחתי – שכולם ייהנו ממנו, גם הילדים וגם המבוגרים. זה יהפוך את הנסיעה להרבה יותר מהנה, ומוזיקה טובה יכולה לשדרג כל רגע. הקפידו לבחור שירים שכולם אוהבים, וכך תיצרו אווירה נהדרת. כן הילדים יתלוננו כנראה שיגיע התור של השירים שלכם אבל היי, זה זמן מצויין לתת להם חינוך מוסיקלי חשוב מד”‘ר אריק איינשטיין.

בגדים חמים וציוד ללילה קר – לשדרג את הקמפינג:

תכננו בגדים חמים, גרביים, שמיכות מחממות וכריות חימום. זה שדרוג ענק לחוויה בלילה קר בטבע. אני לא שוכחת לדאוג למזרונים נוחים – זה עוזר מאוד לישון טוב, ובייחוד כשאתם קמפינג עם ילדים קטנים. יש לנו מזרוני קמפינג דקים ואיכותיים, זו השקעה כספית ממש משתלמת, ממליצה לכם לרכוש אם מתכננים לישון באוהל במהלך הטיולים שלכם.

למשפחות עם תינוקות – לילה רגוע בקמפינג:

אם יש לכם תינוק, אני ממליצה להשתמש בעגלה או בלול קמפינג. תכנון מראש יכול לעזור מאוד – אם התינוק מתעורר לבקבוק, אני ממליצה להכין מראש מים מורתחים ואת התמ”ל במנות כדי שיהיה קל. אין דבר יותר מבאס לקום באמצע הלילה כמה פעמים בקמפינג עם תינוק בוכה ובשיא העייפות להבין איפה שמתם את הבקבוק עם המים המורתחים והתמ”ל. תהיו מוכנים מראש ותקבעו תורנות האכלה זה יבטיח שכולם ישנו טוב ורגוע בלילה וימנע עצבים מיותרים (מנסיון).

לסיכום, חופשת החגים היא זמן מושלם ליהנות מהחברה של המשפחה והחברים בטבע. אם תכננתם מראש והכנתם את כל מה שצריך, תהיו בטוחים שהחוויה תהיה בלתי נשכחת. אז קחו את הזמן, תיהנו מהאוויר הצח ותשכחו מהדאגות. מאחלת לכולנו שהמצב הבטחוני יאפשר לנו להנות מהחגים בטיולים ארוכים בטבע כי פשוט מגיע לנו!

Img 20240713 103928
  • היינו עם שני ילדים 3ו-8. שניהם נהנו ממש, ממליצה בחום🔥 תודה רבה נטע! היה מאוד נעים להכיר, בטוח נצא לטייל

  • היינו אתמול בסיור העששיות המושלם בתיתורה עם נטע המדהימה, ממליצה בחום!!! הילדים (וגם אנחנו) נהנינו מחוויה כייפית ומלמדת, עם משב

  • תקשיבי, אני לא כותב אות בפייסבוק אבל את לגמריי מוזמנת לפרסם תחת השם "עמית". נטע היה לנו טיול מקסים.לא פספסת

  • לומדים לנווט עם נטע מטיילת

    היה סיור מצוין עם נטע. מומלץ בחום!

  • טיול עששיות בגבעת התיתורה

    עשינו אתמול בערב סיור עששיות בגבעת התיתורה עם המדריכה המקסימה נטע מטיילת תודה על סיור מופלא וכייפי מחכים לסיור הבא!

  • טיול עששיות בגבעת התיתורה

    היה כיף! נטע מקסימה ואדיבה, והילדים ממש נהנו (וגם רינגו). נשמח להצטרף לעוד סיורים ❤️

  • טיול עששיות בגבעת התיתורה

    ממליצה בחום!!!! נטע מקסימה ומתייחסת בכבוד ובאהבה לכולם מהקטנים ועד הגדולים. העששיות יצאו מהממות והסיור היה מעניין ומותאם. מחכות לפעם

  • טיול עששיות בגבעת התיתורה

    אנחנו טיילנו יחד עם נטע בתיתורה היה מדהים, חוויה מקסימה. מצרפת את העששית שלנו

  • טיול עששיות בגבעת התיתורה

    היינו אתמול בסיור בגבעת התיתורה. היה מקסים ומהנה ❤️ תודה נטע🙏

  • טיול עששיות בגבעת התיתורה

    איזה כיף היה לנו בטיול העששיות !! החל מהמפגש עם נטע והיצירה המשותפת דרך ההדרכות וההסברים בזמן השקיעה וההליכה בטבע

  • יער הילדים לקטנטנים

    נטע, היה לי כל כך כייף לטייל איתך שוב! תודה על ההדרכה המעולה אני אמליץ לכל החברים שלי לבוא לסיור

  • יער הילדים לקטנטנים

    הילד לא מפסיק לדבר על הורדוס מה עשית לנו? כל הכבוד, היה ממש סיור כייפי וחוויתי תודה רבה!!!

  • בוקר של כיף בגבעת התיתורה

    היה ממש כייף. נטע תודה רבה על ההדרכה והפעילות לילדים כולנו נהננו מאוד!

  • בוקר של כיף בגבעת התיתורה

    נטע תודה רבה רבה! אלון חזר עם המון סיפורים מידע וחוויות!

  • בעקבות החשמונאים בגבעת אשון

    היי נטע תודה רבה על הסיור המרתק! ליה מוסרת לך ד"ש :)

  • בעקבות החשמונאים בגבעת אשון

    נטע נהדרת, היה מאתגר ומעולה, תודה רבה

  • בוקר של כיף בגבעת התיתורה

    נטע שוב תודה על הארגון וההשקעה היה לנו ממש כייף. הפעילות עם הקעקועים היתה כל כך כייפית!

  • בוקר של כיף בגבעת התיתורה

    מאוד נהנתי מההדרכה המקצועית של נטע. מדריכה מקסימה וחייכנית עם שפע של ידע וגישה מדהימה לילדים ולמבוגרים חוויה נהדרת והזדמנות

  • יער הילדים לקטנטנים

    הילדים מהזה נהנו ומקווה שתארגני עוד הדרכות כאלו. שאפו על הארגון והסובלנות שלך לילדים ולשאלות שלך אלופה שאת!

  • טיול עששיות בגבעת התיתורה

    הילדים מהזה נהנו ומקווה שתארגני עוד הדרכות כאלו. שאפו על הארגון והסובלנות שלך לילדים ולשאלות שלך אלופה שאת!

  • יער הילדים לקטנטנים

    היי נטע היה ממש כייף גם לנו, כל הפידבקים שקיבלתי מהאמהות היו מעולים ממש

  • בוקר של כיף בגבעת התיתורה

    הצטרפנו לטיול ביום שבת לגבעת התיתורה עם המדריכה נטע והיה מהמם! נהנו מההדרכה של נטע שהייתה מעשירה ומעניינת והפעילות העסיקה

  • בוקר של כיף בגבעת התיתורה

    יש לי המלצה רותחת על המדריכה נטע! טיילתי איתה בשלושה סיורי משפחות: יער הילדים, גבעת התיתורה ובגבעת אשון. נטע עניינה

נקודות עיקריות

טיולים לפסח במרכז הארץ בעיר שלי מודיעין 

מגוון רחב של תאריכים ושעות לפעילות קלילה המתאימה לכל המשפחה. 

בחרתי בפסח הקרוב להתמקד בעיר שלי מודיעין היא ממש במרכז הארץ ונגישה לכולם 😊.

עמוד הביתסגירת החלון
תמונה של Whatsapp‏ 2024 07 15 בשעה 07.40.25 1b3cad35
סיור מעיינות במרכז הארץ

הכי כייף בקיץ טיול שמשלב הליכה בטבע, פעילות ורחצה במעיינות

כל כך חם בחוץ! הטיול הזה הולך לקרר אתכם
לחצו למידע נוסף

מעבר לעמוד הטיול
חפש את המטמון
מחפשים את המטמון בתל אשון

חפש את המטמון בחווה שמצאו בא מטמון אמיתי!

פעילות משפחתית מגבשת: חוויה משפחתית בלתי נשכחת עם פעילויות שדורשות שיתוף פעולה .
לחצו למידע נוסף

מעבר לעמוד הטיול
Img 20240812 Wa0020
טיול עששיות בגבעת התיתורה

הדרכת ערב חווייתית בגבעת התיתורה

זמן איכות משפחתי עם סיור, כייף ויצירת עששיות
לחצו למידע נוסף

מעבר לעמוד הטיול