• ראשי פרקים

ביקרתם כבר בלבנון? בואו!

  • תאריך פרסום - פברואר 22, 2023
    שתפו חברים במדיה חברתית או בהודעה

    לפני כמה חודשים החליטו לפתוח את הכניסה לכפר המיוחד הזה שעד עכשיו היה סגור מטעמי ביטחון וזה הולך להיות הביקור הכי מקורי שלכם בטיול כי הוא אשכרה נמצא בלבנון !שם הכפר הוא ע’גר אבל מבוטא כרג’ר. הכנתי לכם פוסט עם כמה דברים ממש מעניינים על הכפר הזה אבל איך הגעתי לשם בכלל?

    הכל התחיל מחופשת חיפוש שלג בגולן אחרי הסערה האחרונה “ברברה” בשילוב עם חגיגות יומולדת עגול בצפון. האמת היה מלא שלג בכל מקום והיה קר ומגניב בעיקר בברכת רם אבל מיצינו אחרי יום. למחרת רצינו אטרקציה שונה ומעניינת ודיברתי עם מדריך שחי, נושם ומאוהב בצפון -גיא פרץ. גיא אמר לי שאני פשוט חייבת לבוא איתו עם המשפחה לבקר בכפר ולראות את לבנון מעבר להר.

    עברנו מצב מהטיול ג’יפים ואופנועים שלנו (צולם מהסטיישן המשפחתית אבל תמונה אותנטית) לנסיעה לגבול.

    כבר בכניסה בכיכר המטופחת והבתים הצבעוניים הבנו שיש פה מקום ששווה ביקור. התושבים פה שהם קרוב ל3,000 איש בסך הכל, כולם עלאווים.

    עלאווים?

    זרם שיצא מהאיסלאם השיעי, בשונה מהמוסלמים כשתכנסו אליהם הביתה אתם עשויים לראות דמויות מכל הדתות- מריה, ישוע, פטרוס, משה ונביאים שונים כי הם מאמינים בכך שהנביאים האלו הם בישרו את הגעתו של עלי, הדמות האלוהית שהחליפה את החליף המוסלמי הרביעי אבו-טאלב. בקיצור הם נקראים עלאווים בדיוק בגללו (עלי כן?).

    למה אנחנו בלבנון?

    בקיצור? אחרי מלחמת ששת הימים- ישראל חשבה שהכפר (שהוא סורי), שייך ללבנון  בגלל שלבנון היא ממש מעבר להר אז אמרה להם -חבר’ה פחות בעניין לדאוג ללבנונים כרגע לכו ותסתפחו ללבנון… בלבנון אמרו להם -אתם בכלל מהכפר הסורי מעבר להר , אנחנו לא בעניין….אנשי הכפר מצאו את עצמם תקועים באמצע בלי אף אחד שרוצה לקבל אותם… אחרי כמה חודשים הם ביקשו להסתפח לישראל ומאז שנת 81 שקם חוק סיפוח רמת הגולן  הם אזרחים ישראלים עם תעודת זהות, עובדים באזור וחיים בשלווה בכפר הפסטורלי.  כל הזמן הזה הם בנו עוד בתים צפונית לכפר כי זה היה הכי נוח. אחרי שנת 2000 שצה”ל יצא מלבנון האו”ם רצה לקבוע גבולות לפי המפות הישנות וגילה שחצי כפר בכלל בלבנון! באו לחצות את הכפר לחצי ישראלי חצי לבנוני ולשים גדר באמצע ותושבי הכפר יצרו סערה עולמית ועמדו כנגד הדחפורים וניצחו! הכפר לא נחצה. לפני כמה חודשים החליטו רשמית לפתוח את המחסום הבטחוני שכולם יוכלו לבקר ואתם פשוט חייבים לבוא לפה. לאחר שנכנסים פשוט תסעו ישר עד הסוף ותחנו את הרכב (יש אפילו אחראי שמכוון איפה להחנות) ותגיעו לתצפית קרובה בצורה מפחידה על כפר הוואזני הלבנוני. תסתכלו על ההר ממול ועל הנחל למטה, זה לבנון! ועכשיו תפתחו וייז ותראו שאתם יצאתם מגבולות ישראל.

    המקום פתוח כבר חצי שנה לישראלים ויש פה כבר מסעדות שמגישות אוכל עלאווי-סורי שאתם חייבים לטעום והמחירים עוד לא ממוסחרים. הגעתם עם הילדים? יש צמוד לתצפית קיוסק עם ערמונים, תירס חם, יוגורט איראני וממתקים ממש בזול. בקשה אישית, תשמרו על הניקיון ועל השקט. התושבים שם מצד אחד מאוד שמחים על התיירות אבל יש סיבה שהם גרים בקצה המדינה ורחוק מההמולה.

    תתייגו אותי אם קפצתם לבקר ותספרו איך היה neta.brint@ .

    מוזמנים לשמור ולשתף באהבה

    תודה למדריך מספר אחת שמכיר כל אבן בצפון -גיא פרץ

    קצת עליי

    טיולים לפסח במרכז הארץ בעיר שלי מודיעין 

    מגוון רחב של תאריכים ושעות לפעילות קלילה המתאימה לכל המשפחה. 

    בחרתי בפסח הקרוב להתמקד בעיר שלי מודיעין היא ממש במרכז הארץ ונגישה לכולם 😊.

    עמוד הביתסגירת החלון
    תמונה של Whatsapp‏ 2024 07 15 בשעה 07.40.25 1b3cad35
    סיור מעיינות במרכז הארץ

    הכי כייף בקיץ טיול שמשלב הליכה בטבע, פעילות ורחצה במעיינות

    כל כך חם בחוץ! הטיול הזה הולך לקרר אתכם
    לחצו למידע נוסף

    מעבר לעמוד הטיול
    חפש את המטמון
    מחפשים את המטמון בתל אשון

    חפש את המטמון בחווה שמצאו בא מטמון אמיתי!

    פעילות משפחתית מגבשת: חוויה משפחתית בלתי נשכחת עם פעילויות שדורשות שיתוף פעולה .
    לחצו למידע נוסף

    מעבר לעמוד הטיול
    Img 20240812 Wa0020
    טיול עששיות בגבעת התיתורה

    הדרכת ערב חווייתית בגבעת התיתורה

    זמן איכות משפחתי עם סיור, כייף ויצירת עששיות
    לחצו למידע נוסף

    מעבר לעמוד הטיול