על גגות ירושלים

תאריך פרסום - פברואר 19, 2022
שתפו חברים במדיה חברתית או בהודעה

אני לא אשכח את הפעם הראשונה שעליתי לתצפית הגגות בתוך העיר העתיקה בירושלים וראיתי מלמעלה את השווקים והאנשים, ירושלים נראתה אחרת לגמרי ממה שהכרתי. טיפסתי בין הגגות וגיליתי שניתן להשקיף על הרובע הנוצרי והמוסלמי ולקחת פסק זמן, לנוח אל מול הר הזיתים שמתגלה במלואו. כשעליתי עם התיירים את מאות המדרגות במגדל הפעמונים חיכיתי לרגע שיגיעו לראש המגדל ויבינו למה היה שווה לטפס כל כך גבוה.החלטתי ליצור עבורכם סיור שהוא כולו תצפיות מלמעלה. נגיע למקומות הכי הכי מיוחדים שבחלקם נפגוש רק חתולים אירושלמים.

Img 20210318 101312

סיור גגות מודרך

מתחשק לכם להצטרף אליי ולטפס לעבר התצפיות הכי מיוחדות בירושלים? בואו תצטרפו אליי לטיול על גגות ירושלים. חוץ מהליכה והרבה עצירות צילום אתם הולכים לשמוע את הפרטים הכי מעניינים על העיר הקדושה בעולם. נכיר את ירושלים מזוויות שונות ומגוונות ונשמע מה הגג הכי קדוש לשלושת הדתות ביחד? מי קבור מעבר לחומה? למה יש כפר אפריקני קטן על אחד הגגות? ועוד הרבה הרבה סיפורים בלתי נשכחים. לא תשארו רעבים, אני מבטיח לעשות לכם הפסקות רענון ,קפה ונשנושים במקומות הכי שווים.

בסיור זה תקבלו גם את כלל התכנים הוירטואלים של הסיור

הוירטואלי נותן גם את הכלים והידע לטייל במקום לבד!

ההדרכה הזו תהיה זמינה גם לרוכשי הסיורים הפיזיים והיתרון המשמעותי שלה: אתם יכולים לטייל בעצמכם בזמן שלכם ולגלות את הסיפורים שלנו.

למה?

“דברים שרואים מכאן לא רואים משם”. החלטתי ליצור סיור מזווית שונה משאר הסיורים. זה לא סוד שאני אוהב סיורים שהם לא סטנדרטים, אם מדובר בסיורי ליקוט, אופניים או שבילי ישראל. חלמתי הרבה זמן ליצור סיור מיוחד ומגניב מלמעלה ואני שמח שהחלום סוף סוף התגשם. הכנתי לכם סיור שמצליח להפתיע עם נקודות העניין שלו ומעניק לצופה תמונה מעשירה ומלאה יותר של אחת מהערים המורכבות והיפות בעולם. “ירושלים הרים סביב לה”, המבנה הטופוגרפי המיוחד של ירושלים והעובדה שאינה בנויה על מישור אחיד מאפשר לנו להביט על העיר מכיוונים שונים ומגוונים. בתור מדריך , מאוד חשוב לי שהמטיילים יוכלו לראות בעיניים את ההסבר שלי ויבינו על מה אני מדבר. הנוף הכי טוב מגיע אחרי הטיפוס הכי גבוה,שנתחיל לטפס?

מתחשק לכם להציץ אל עבר ירושלים בסיור קצת וקולח? אני מחכה לכם בסיור הוירטואלי ממש בקישור הבא.

Img 20210318 131112

איפה?

אני רוצה לקחת אתכם לראות את ירושלים מלמעלה בסיור מיוחד על גגות ירושלים בעיר העתיקה. נעמוד על גגות ונשקיף אל עבר המקומות הקדושים והמעניינים ביותר בירושלים, אני מבטיח שלא מדובר בעוד תצפית כללית שרק מסבירה מה רואים, אני מתכוון להכנס איתכם לכל הפרטים הכי עסיסיים ומעניינים בשטח. בחלק מהמקומות נצטרך לטפס ממש גבוה ובחלקם טיפוס קל במדרגות יספיק. אם פחות מתאים לכם לטפס, הכנתי לכם סיור וירטואלי שבו המאמץ הכי גדול שלכם יהיה למזוג כוס בירה או יין ולשבת מול המסך, אני כבר אזיע בשבילכם.

האם הסיור מתאים לי?

משום שמדובר בסיור עם הרבה טיפוסי מדרגות והליכה בין תצפית אחת לשנייה, הסיור הפיזי לא מתאים לבעלי קשיי הליכה או ילדים אבל מושלם לבני נוער ומבוגרים. הסיור הוירטואלי מתאים לכל מי שמעניין אותו לראות את העיר העתיקה בירושלים מלמעלה ולשמוע על האיזור הקדוש ביותר בעולם. קיימות הרבה מאוד תצפיות באיזור העיר העתיקה אבל החלטתי להתמקד בתצפיות קלאסיות בשילוב עם תצפיות בלתי מוכרות. בסיור הווריטואלי נראה גם נקודות שלא תמיד אפשר להגיע אליהן בסיור הפיזי.

Img 20210318 110331

מה נראה?

נתחיל בתצפית 360 מעלות מאחד מהסמלים האייקונים של ירושלים שמלכים רבים ביקרו בו, מגדל דוד. אקח אתכם לתצפית הרבה פחות ידועה שמתחתיה דוד בן גוריון חגג בר מצווה לבן שלו ביחד עם הנציב העליון. נקפוץ לקפה טעים במיוחד. משם נלך על טיילת שסובבת את החומות של העיר העתיקה ונעבור בין הסמטאות הצרות אל עבר הכנסיות בהר ציון. נגיע לגג שחשוב לשלושת הדתות ונשמע מה כל כך מרגש בגג הזה? ומי גר שם בעבר? נבקר בבית הכנסת הבולט והגדול ביותר בעיר העתיקה שהנוף ממנו פשוט משגע. נמשיך לטיילת מיוחדת שהחתולים הירושלמים אוהבים במיוחד שאפילו המקומיים לא תמיד מכירים. נביט במבט הציפור על העיר העתיקה לאחר שטיפסנו במגדל פעמונים שנבנה במיוחד לרגל ביקור קיסר מפורסם. הגיע הזמן לבקר גם ביבשת אפריקה, נבקר בגג עם בתים אפריקאיים מסורתיים שנחשב לגג הקדוש ביותר בעולם לנוצרים. נמשיך לאירופה ונאכל מאפה מתוק אוסטרי. משם נוכל לסכם את הסיור המיוחד שלנו בתצפית מיוחדת אל עבר הר הזיתים,  הר הבית, העיר העתיקה והעיר החדשה.

Img 20210318 130536

אז מה הלוז?

  • על גגות ירושלים משהו קורה הלילה:
  • נתחיל מגג שבראשו מגדל שמסמל לנו את הכניסה לעיר העתיקה וממנו נשקיף על העיר העתיקה והעיר החדשה
  • נבקר בתצפית שממש מתחתיה דוד בן גוריון חגג לבן שלו בר מצווה.
  • נעצור לקפה מתוק במיוחד בשביל שיהיה לנו כח להמשך הטיפוסים
  • נמשיך בסיור על טיילת הגגות ונציץ אל עבר הכנסיות הדרמטיות בהר ציון
  • נבקר בגג שנמצא מעל בתי תפילה של שלושת הדתות ונגלה מי גר בצריף על הגג ולמה המקום הזה היה כל כך מרגש
  • נגיע לבית הכנסת הגבוה ביותר בעיר העתיקה ונשמע למה החריבו אותו פעם אחר פעם ?
  • נטייל בטיילת סודית מעל העיר העתיקה שבה נביט אל עבר הרחובות והכנסיות הסמוכות מלמעלה
  • ברובע הנוצרי נטפס גבוה אל עבר מגדל פעמונים שהנוף ממנו מושלם
  • נקפוץ ליבשת אפריקה ונגלה למה יש בתי כפר אתיופיים מעל המקום הכי קדוש לנצרות?
  • נסיים באירופה עם קפה ומאפה אירופאי ותצפית פנורמית מרגשת ומסכמת על האיזור.

קצת עליי

טיולים לפסח במרכז הארץ בעיר שלי מודיעין 

מגוון רחב של תאריכים ושעות לפעילות קלילה המתאימה לכל המשפחה. 

בחרתי בפסח הקרוב להתמקד בעיר שלי מודיעין היא ממש במרכז הארץ ונגישה לכולם 😊.

עמוד הביתסגירת החלון
תמונה של Whatsapp‏ 2024 07 15 בשעה 07.40.25 1b3cad35
סיור מעיינות במרכז הארץ

הכי כייף בקיץ טיול שמשלב הליכה בטבע, פעילות ורחצה במעיינות

כל כך חם בחוץ! הטיול הזה הולך לקרר אתכם
לחצו למידע נוסף

מעבר לעמוד הטיול
חפש את המטמון
מחפשים את המטמון בתל אשון

חפש את המטמון בחווה שמצאו בא מטמון אמיתי!

פעילות משפחתית מגבשת: חוויה משפחתית בלתי נשכחת עם פעילויות שדורשות שיתוף פעולה .
לחצו למידע נוסף

מעבר לעמוד הטיול
Img 20240812 Wa0020
טיול עששיות בגבעת התיתורה

הדרכת ערב חווייתית בגבעת התיתורה

זמן איכות משפחתי עם סיור, כייף ויצירת עששיות
לחצו למידע נוסף

מעבר לעמוד הטיול